De vraag
Ik hou liever mijn mond
Dag Fred,
Nu het even wat minder met me gaat, (relatie verbroken, niet mijn idee), merk ik dat ik vaak liever niets zeg. Ik kan niets bedenken om te zeggen, zeker niet als iemand mij wat steviger tegemoet treedt. Ik merk ook dat ik niet alert ben. Dit kan ik in mijn werk niet gebruiken, ik kreeg een slechte beoordeling. Hoe kom ik weer snel op mijn oude scherpte?
Groet, K.

Het advies
Expert
Fred Sterk
Zelfbeeld
Beste K.,
Je zit in de naweeën van een groot verlies. Rot voor je. Mijn advies: zoek mensen op die van je houden. Laat je troosten, laat je verwennen. Verwen jezelf. Durf weer te dromen over nieuwe toekomstdoelen. Ga in ieder geval niet in een hoekje zitten (althans niet te lang). Er zitten mensen op je te wachten die graag het leven met je willen delen, die je nodig zullen hebben. Vergeet dat niet. Zie ook hoofdstuk 8 uit mijn boek Denk je sterk.
Veel sterkte.
Fred Sterk
www.sterk-swaen.nl
• Test en train uw zelfvertrouwen
Wilt u op een meer ontspannen manier met kritiek omgaan? Uzelf krachtiger leren presenteren en een positievere kijk creëren op uzelf?
Volg dan nu de achtweekse online training Vergroot je zelfvertrouwen, gemaakt door Psychologie Magazine in samenwerking met psychotherapeut/coach Fred Sterk.