FAQ

Op deze pagina geven we antwoord op de meest gestelde vragen.
Staat jouw vraag er niet tussen? Dan helpt onze Klantenservice je graag verder! Bel ons op werkdagen tussen 09.00 en 17.00 op 085 – 029 31 88.  

Heb je een vraag aan de redactie? Vul dan het contactformulier in. 

    Abonnement

  • Wanneer ontvang ik het nieuwe nummer?

    In het overzicht hieronder kun je zien rondom welke datum je het nieuwe nummer, jaargang 2023, thuis ontvangt. Ons magazine ligt in dezelfde week ook in de winkel.

    Bezorgschema 2024
    Editie 1 – 2023: tussen 6 en 10 december 2023
    Editie 2 – 2024: tussen 10 en 14 januari 2024
    Editie 3 – 2024: tussen 21 en 25 februari 2024
    Editie 4 – 2024 (special): tussen 11 en 15 maart 2024
    Editie 5 – 2024: tussen 27 maart en 31 maart 2024
    Editie 6 – 2024: tussen 24 april en 28 april 2024
    Editie 7 – 2024: tussen 29 mei en 2 juni 2024
    Editie 8 – 2024 (special): tussen 10 en 14 juni 2024
    Editie 9 – 2024: tussen 3 en 7 juli 2024
    Editie 10 – 2024: tussen 7 en 11 augustus 2024
    Editie 11 – 2024: tussen 11 en 16 september 2024
    Editie 12 – 2024: tussen 23 en 27 oktober 2024
    Editie 13 – 2024 (special): tussen 11 en 15 november 2024
    Editie 1 – 2025 tussen 4 december en 8 december 2024

  • Ik ga verhuizen. Waar kan ik mijn nieuwe adres doorgeven?

    Je adres kun je wijzigen in je profiel. Ga naar psychologiemagazine.nl/inloggen en wijzig je adres onder het kopje ‘Adresgegevens’.

  • Ik heb een abonnement cadeau gegeven, stopt deze automatisch?

    Ja, het abonnement loopt automatisch af. Je hoeft hier dus niets voor te doen.

  • Ik woon in het buitenland. Kan ik mij abonneren?

    Ja, dat kan zeker! Stuur een e-mail naar klantenservice@psychologiemagazine.nl met je adresgegevens. Wij laten je dan de extra bezorgkosten weten en maken het voor je in orde.

  • Ik heb Psychologie Magazine deze maand niet ontvangen. Wat moet ik doen?

    Bel met onze Klantenservice via +31 (0)85 029 31 88, bereikbaar op werkdagen tussen 9.00 – 17.00 uur. Wij zorgen er dan voor dat je het missende nummer alsnog ontvangt.

  • Welke abonnementsvormen biedt Psychologie Magazine aan?

    Psychologie Magazine heeft verschillende abonnementsvormen. Kijk voor de meest actuele aanbiedingen op deze pagina.

  • Hoe wijzig ik mijn abonnementsvorm?

    Je kunt je abonnement per e-mail of telefoon aanpassen. Telefoon: +31 (0)85 029 31 88 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur). E-mail: klantenservice@psychologiemagazine.nl.

     

     

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Je kunt je abonnement telefonisch opzeggen via onze klantenservice. Bel: +31 (0) 85 029 31 88 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur).

  • Ik heb geen abonnement, waarom zou ik een online account aanmaken?

    Door je te registreren is het mogelijk advies te vragen aan onze experts en makkelijk producten te bestellen in de webshop. Ga naar de registratiepagina van Psychologie Magazine om een persoonlijk Psychologie Magazine account aan te maken.

  • Ik heb een (digitaal) abonnement, hoe maak ik een online account aan?

    Ben je (digitale) abonnee van Psychologie Magazine dan kun je alle artikelen die op onze website www.psychologiemagazine.nl verschijnen lezen. Ga naar de registratiepagina om een persoonlijk Psychologie Magazine account aan te maken. Je abonneenummer vind je bovenaan de adressticker van jouw Psychologie Magazine en in de bevestigingsmail van je abonnement.

  • Hoe lees ik online een Psychologie Magazine artikel zonder abonnement?

    De artikelen uit Psychologie Magazine kunnen niet-abonnees online helaas niet lezen. Wel is het mogelijk om een los nummer te kopen waarin het artikel is verschenen.

  • Waar vind ik de abonnementsvoorwaarden?

    Je kan de abonnementsvoorwaarden hier vinden.

  • Adverteren

  • Met wie kan ik contact opnemen over het plaatsen van een online advertentie of branded content op www.psychologiemagazine.nl? 

    Partnerships
    Ben je op zoek naar een platform om jouw doelstelling, merk of product onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep? Zoek je naar de expert op het gebied van media, inzetbaar voor jouw wensen? Bij Roularta Media zoeken we samen naar de juiste, passende mediamix, via onze eigen merken of custom made: op maat gemaakte content. In de vorm van video, online magazines, events, specials: er is heel veel mogelijk.

    Adverteren of samenwerken met onze merken?

    Neem contact op met de sales-afdeling van Roularta Media om alle mogelijkheden te bespreken. Hier vind je de saleskit van Psychologie Magazine.

    E-mail: advertising@roularta.nl
    Telefoon:  020 – 210 5459

  • Waar vind ik meer informatie over de kerncijfers, het profiel en de doelgroep van Psychologie Magazine?

    Informatie over kerncijfers, ons profiel en de doelgroep staat hier.

  • Technische problemen

  • Ik heb een account maar na inloggen krijg ik geen toegang (ik zie een betaalmuur)

    Ben je (digitale) abonnee van Psychologie Magazine dan kun je alle artikelen die op onze website www.psychologiemagazine.nl verschijnen lezen. Je account is niet gekoppeld aan je abonnee nummer. Ga naar de registratiepagina om een persoonlijk Psychologie Magazine account aan te maken. Je abonneenummer vind je bovenaan de adressticker van jouw Psychologie Magazine en in de bevestigingsmail van je abonnement.

    Je mag ook de Klantenservice e-mailen op klantenservice@psychologiemagazine.nl onder vermelding van je postcode, huisnummer, of e-mailadres waarmee het abonnement aangevraagd is.

  • Contact met de redactie

  • Hoe neem ik contact op met de redactie?

    Wij zijn altijd blij met suggesties en tips!

    E-mail: redactie@psychologiemagazine.nl

    In verband met het grote aantal vragen, suggesties en tips lukt het ons niet altijd om persoonlijk te reageren. Als we van plan zijn iets met je inzending te doen, nemen we contact met je op.

  • Hebben jullie vacatures?

    Psychologie Magazine is een uitgave van Roularta Media Group. Daar vind je een actueel overzicht van vacatures. Open sollicitaties kunnen we helaas niet in behandeling nemen.

  • Wie maken Psychologie Magazine?

    Bekijk ons colofon voor een kennismaking met het Psychologie Magazine team.

  • Hoe kom ik aan oude nummers van Psychologie Magazine?

    De meeste oude nummers zijn te bestellen in onze webshop.
    Mocht je op zoek zijn naar een specifieke editie, stuur dan een mail naar redactie@psychologiemagazine.nl dan kijken wij of we het nummer kunnen versturen.

  • Ik heb een persbericht

    Stuur je persbericht per mail naar redactie@psychologiemagazine.nl, indien we interesse hebben nemen we contact met je op.

  • Ik wil mijn verhaal en/of idee graag voorleggen aan de redactie

    We zijn altijd blij met ideeën van lezers! Een idee voor een artikel moet wel aansluiten bij een van de volgende interessegebieden:

    • persoonlijkheid
    • relaties
    • brein
    • emoties
    • gezondheid en therapie
    • opvoeding
    • werk en loopbaan
    • sociale psychologie
    • maatschappelijke trends

  • Ik wil een artikel schrijven voor Psychologie Magazine

    Concrete voorstellen voor artikelen zijn van harte welkom. Een goed artikel voor Psychologie Magazine geeft inzicht in jezelf en de mensen om je heen, is gebaseerd op betrouwbaar onderzoek, en waar mogelijk aangevuld met praktische tips.

    Schrijven voor Psychologie Magazine kan alleen als je werkzaam bent als professioneel journalist, liefst met een universitaire studie psychologie als achtergrond.

    Stuur ons géén complete artikelen maar uitgewerkte voorstellen. De redactie neemt alleen voorstellen in behandeling die overtuigend zijn uitgewerkt op papier. Dat betekent: niet alleen interessante vragen opwerpen, maar ook de antwoorden op die vragen presenteren. Wat zijn je bronnen? Wat is het theoretisch kader? Is er recent wetenschappelijk (psychologisch) onderzoek gedaan naar dit onderwerp? Waren de conclusies verrassend?

    Een goed artikelvoorstel (maximaal een pagina A4) omvat in ieder geval: onderwerp; werktitel, invalshoek en voorlopige conclusies; vorm (achtergrondverhaal, interview, reportage); bronnen (wetenschappelijke artikelen, recente boeken, te interviewen deskundigen); aanleiding (bijvoorbeeld: recent onderzoek, nieuwe trend); en als bijlage enkele eerder gepubliceerde artikelen, een beknopt CV met vermelding van andere media waar je voor schrijft.

    Let op: voor nieuwe columns is in Psychologie Magazine geen plaats.

  • België

  • Ik woon in België en ik heb een vraag over mijn abonnement

    Als Belgische abonnee kun je contact opnemen met onze klantenservice in Nederland. Zij helpen je graag met je vraag, wijziging of opzegging. Het telefoonnummer waarop je ze kunt bereiken is +31 (0)85 029 31 88. Op werkdagen bereikbaar van 9.00 – 17.00 uur.

  • Ik woon in België en ik wil graag een abonnement afsluiten, waar kan ik dat doen?

    Als je een abonnement wilt of als je iemand anders een abonnement cadeau wil geven, ga je naar de reguliere abonnementenpagina. Kies het juiste abonnement en klik bovenaan op ‘Woon je in België? Klik hier om dit abonnement te bestellen.’

  • Waar kan in mijn abonneenummer opvragen?

    Op de seal vind je het abonneenummer afgedrukt boven de adresgegevens. Je kunt jouw abonneenummer ook opvragen bij de klantenservice via +31 (0)85 029 31 88. Bereikbaar op werkdagen van 9.00 – 17.00 uur.

  • Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

    Je adres kun je wijzigen in je profiel. Ga naar psychologiemagazine.nl/inloggen en wijzig je adres onder het kopje Adresgegevens.

    Woonachtig in België?
    Stuur een e-mail naar klantenservice@psychologiemagazine.nl met jouw nieuwe adresgegevens of bel naar +31 (0)85 029 31 88.

  • Hoe kan ik contact met jullie opnemen?

    Telefonisch kun je ons het snelst bereiken door te bellen naar: +31 (0)85 029 31 88 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur).
    Of door een e-mail te sturen naar onze Klantenservice via klantenservice@psychologiemagazine.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren op je bericht.

  • Ik heb mijn tijdschrift niet ontvangen. Kan ik deze alsnog ontvangen?

    Dat kan uiteraard, zo lang de voorraad strekt. Er wordt dan zo spoedig mogelijk een nummer nagezonden. Bel met onze Klantenservice via +31 (0)85 029 31 88 (op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 – 17.00 uur).

  • Hoe kan ik mijn abonnement opzeggen?

    Je kunt je abonnement telefonisch opzeggen via onze klantenservice. Bel: +31 (0) 85 029 31 88 (op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur).

  • Webshop

  • Hoe kan ik een artikel uit de webshop bestellen in het buitenland?

    Een bestelling van producten uit de webshop met buitenlands afleveradres is telefonisch mogelijk of per e-mail. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice via klantenservice@psychologiemagazine.nl of telefonisch via  + 31 (0)85 029 31 88. Vermeld je e-mail, adresgegevens en de omschrijving en prijs van het artikel(en) dat je wilt bestellen. De betaling van je bestelling kan middels een automatische incasso van een Nederlandse rekening of via een nota plaatsvinden (levering vindt dan plaats nadat de betaling is verwerkt). De verzendkosten zijn afhankelijk van de afmeting en het gewicht van je bestelling.

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    In de Psychologie Magazine webshop kun je op twee verschillende manieren een product bestellen: met een account of zonder.
    Als je een account aanmaakt hoef je bij een volgende aankoop in de Psychologie Magazine webshop je gegevens niet nogmaals in te voeren.

  • Hoe annuleer ik mijn bestelling?

    Neem contact op met de klantenservice via +31 (0)85 029 31 88, om je bestelling na voltooiing van het aankoopproces alsnog te annuleren. De klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur.

  • Welke betaalmethoden heeft de webshop?

    Afhankelijk van je bestelling kun je in de Psychologie Magazine webshop betalen via iDeal, met creditcard of eenmalige machtiging. Voor bestellingen en betalingen in het buitenland e-mail onze klantenservice via klantenservice@psychologiemagazine.nl.

  • Wat is de levertijd van artikelen uit de webshop?

    Bij elk product in de Psychologie Magazine webshop wordt een indicatie van de levertijd afgegeven. Voor de daadwerkelijke levertijd zijn wij echter afhankelijk van de leverancier, de indicatie is dus geen garantie.

    Wij doen uiteraard onze best om de levertijd zo accuraat mogelijk weer te geven.

  • Hoe hoog zijn de verzendkosten?

    Voor aflevering van een bestelling binnen Nederland worden mogelijk verzendkosten berekend. Dit kost €2.95. Voor bestelling vanuit het buitenland worden meerkosten in rekening gebracht afhankelijk van het afleveradres. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice: +31 (0)85 029 31 88. Op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

  • Ik heb problemen tijdens het registreren

    Als er iets fout gaat tijdens het invullen van je gegevens krijg je te zien wat er fout gaat. Als het met behulp van de foutmelding nog niet lukt, kan je contact opnemen met de Klantenservice: +31 (0)85 029 31 88. Op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

  • Kan ik mijn accountgegevens wijzigen?

    Je kan in je account altijd persoonlijke gegevens wijzigen, met uitzondering van je e-mailadres, waarmee dit bevestigd dient te worden. Als je een bestelling aan het afronden bent, kan je bij het controleren van je bestelling het factuuradres en het bezorgadres wijzigen.

  • De prijzen komen niet overeen met de prijzen in Psychologie Magazine

    De prijzen in de advertenties van de Psychologie Magazine en in Psychologie Magazine dienen overeen te komen met de prijzen in de webshop van Psychologie Magazine. Als deze prijzen niet overeenkomen is er per abuis een verkeerde prijs geplaatst op één van de locaties. Houd echter wel rekening mee dat de prijzen in de advertentie in Psychologie Magazine, prijzen zijn in euro’s, inclusief BTW en exclusief mogelijke verzendkosten. Het verschil zou dus tot stand kunnen komen door de verzendkosten die uiteindelijk bij betaling gerekend worden.
    Tevens behoudt de uitgever zich het recht voor de prijzen en tarieven te wijzigen. Gewijzigde prijzen en tarieven gelden vanaf het moment dat deze op de internetpagina worden vermeld.

  • Kan ik veilig mijn product kopen?

    Je gegevens in de Psychologie Magazine webshop zijn veilig. Voor Psychologie Magazine is veiligheid erg belangrijk en wij behandelen je gegevens dan ook strikt vertrouwelijk. De online betaalmogelijkheden zijn beveiligd. De pagina’s zijn beschermd met SSL, waardoor je gegevens versleuteld worden verzonden en het onmogelijk is voor derden om je gegevens te zien.
    Je creditcardgegevens, zoals het nummer en de vervaldatum, worden uiteraard niet opgeslagen. Bank- en/of creditcardgegevens (in geval van iDeal- en Creditcard-transacties) voer je niet in op onze site, maar op de eveneens beveiligde pagina’s van onze betalingspartner Buckaroo.

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Bij elk product in de Psychologie Magazine webshop wordt een indicatie van de levertijd afgegeven. Voor de daadwerkelijke levertijd zijn wij echter afhankelijk van de leverancier, de indicatie is dus geen garantie. Een groot gedeelte van ons assortiment heeft een verwachte levertijd van 1 dag als je voor 22.00 uur bestelt.

  • Mijn product is nog niet geleverd

    De levertijden zoals aangegeven op internet zijn verwachte levertijden, gebaseerd op de voorraad en de levertijden van onze leveranciers. De meeste leveranciers zijn zeer nauwkeurig in hun levertijden, maar dat geldt helaas niet voor alle. In zo`n geval kan de verwachte levertijd van een bestelling ook verschillen van de daadwerkelijke levertijd. Wij doen uiteraard onze best om de levertijd zo accuraat mogelijk weer te geven. Wil je meer informatie over je specifieke bestelling? Neem dan contact op met onze Klantenservice: 085 0293188, op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

  • Wat moet ik doen als mijn product is geleverd met schade/een defect?

    Indien er sprake is van bijvoorbeeld breuk, neem dan contact op met onze Klantenservice via +31 (0)85 029 3188. Op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar, of e-mail klantenservice@psychologiemagazine.nl.

    Vermeld duidelijk de reden van retourzending en al je contactgegevens (inclusief het telefoonnummer waar je overdag bereikbaar bent). Wij zenden je een nieuw exemplaar van het bestelde artikel. Als je geen nieuw exemplaar wilt ontvangen, geef het aan, wij restitueren vervolgens het aankoopbedrag.

  • Kan ik mijn product ruilen?

    Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft de afnemer het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering in oorspronkelijke staat en in de oorspronkelijke verpakking, met factuur/pakbon met op achterzijde reden van retour te retourneren en de overeenkomst te ontbinden. Retourzendingen dienen, voldoende gefrankeerd, gericht te worden aan de fulfillmentpartij:

    Montapacking
    Ir. Hanlostraat 15
    7547 RD Enschede

    Vermeld duidelijk de reden van retourzending en al je contactgegevens (inclusief het telefoonnummer waar je overdag bereikbaar bent). De rechtstreekse kosten van terugzending komen voor rekening van de afnemer. Door de uitgever met betrekking tot de retour gezonden producten eventueel reeds ontvangen betalingen worden na de ontbinding terugbetaald.

  • Mijn product voldoet niet aan de overeenkomst

    Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft de afnemer het recht het product binnen veertien (14) dagen na aflevering in oorspronkelijke staat en in de oorspronkelijke verpakking, met factuur/pakbon met op achterzijde reden van retour te retourneren en de overeenkomst te ontbinden. Retourzendingen dienen, voldoende gefrankeerd, gericht te worden aan de fulfillmentpartij:

    Montapacking
    Ir. Hanlostraat 15
    7547 RD Enschede

    Vermeld duidelijk de reden van retourzending en al je contactgegevens (inclusief het telefoonnummer waar je overdag bereikbaar bent). De rechtstreekse kosten van terugzending komen voor rekening van de afnemer. Door de uitgever met betrekking tot de retour gezonden producten eventueel reeds ontvangen betalingen worden na de ontbinding terugbetaald.

  • Ik heb een klacht over de Psychologie Magazine webshop

    De uitgever doet haar uiterste best om bestellingen op een snelle en correcte wijze te bezorgen. Indien je een klacht/vraag hebt, neem dan contact op met de Klantenservice via +31 (0)85 029 31 88. Op werkdagen van 09:00 – 17:00 uur bereikbaar of stuur een e-mail: klantenservice@psychologiemagazine.nl

    Je kunt je klacht ook schriftelijk zenden t.a.v.:
    Psychologie Magazine
    O.v.v. Webshop
    Postbus 15979
    1001 NL Amsterdam.

    Het is ook mogelijk je klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Contact

    Voor alle overige vragen, opmerkingen en suggesties met betrekking tot de Psychologie Magazine webshop mag je contact opnemen met de Klantenservice van Psychologie Magazine.

    Telefoon: +31 (0)85 029 31 88, op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar.

    E-mail: klantenservice@psychologiemagazine.nl

  • Psychologie Academy / trainingen

  • Hoe lang heb ik toegang tot een online training?

    Als cursist heb je tot 1 jaar na aanvang toegang tot de online training.

  • Ik ben mijn wachtwoord en/of inlogcode kwijt

    Ga naar de inlogpagina en klik op “wachtwoord vergeten”.

    Je komt dan op de pagina waar staat: Vul hier je e-mailadres in. Je ontvangt dan een e-mail met instructies over hoe je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

  • Ik zou de trainingen van Psychologie Academy graag aanbieden aan mijn medewerkers, kan dat?

    Ja dat kan. Kijk hier voor meer informatie over ons aanbod voor bedrijven.

  • Ik heb een andere vraag over de Psychologie Academy of een online training

    Voor al je overige vragen over de Psychologie Academy en online trainingen kun je op de website van de academy terecht. Helemaal onderaan staat de FAQ.

Lees ook deze artikelen

Slaap je slecht? 7 tips om beter te slapen
Artikel

Slaap je slecht? 7 tips om beter te slapen

Moeite met in slaap komen – het overkomt iedereen weleens. Nou is één nacht liggen woelen en draaien niet zo erg, dat kan ons ...
Waarom we altijd loyaal blijven aan onze ouders
Branded content

Waarom we altijd loyaal blijven aan onze ouders

‘Jongens huilen niet.’ Of: ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.’ In iedere familie worden dit soort waarden en ove...
Kleurentaal
Kort

Kleurentaal

Mensen kunnen zo’n 1 miljoen kleuren waarnemen, maar talen bevatten veel minder woorden om die te beschrijven en verschillen ond...
Kleurentaal
Kort

Kleurentaal

Mensen kunnen zo’n 1 miljoen kleuren waarnemen, maar talen bevatten veel minder woorden om die te beschrijven en verschillen ond...
Gaat dit ooit over? 3 mensen over hun chronische gezondheidsklachten
Interview

Gaat dit ooit over? 3 mensen over hun chronische gezondheidsklachten

Deze drie mensen hebben een ziekte zonder duidelijke prognose. Hoe gaan ze daarmee om? ‘Ik blijf vasthouden aan mijn dromen.’
Zó creëer je een kledingkast die bij je past
Branded content

Zó creëer je een kledingkast die bij je past

‘Oh, die blouse met bloemen.’ Je zag ‘m hangen, en was meteen verkocht. Inmiddels hangt hij nog steeds in je kast, nooit ged...
Wie lacht, die blijft
Kort

Wie lacht, die blijft

‘Wat vind je het leukst aan je partner?’ Stel deze vraag en de kans is groot dat het antwoord luidt: ‘Hij/zij maakt me aan h...
Kleurentaal
Kort

Kleurentaal

Mensen kunnen zo’n 1 miljoen kleuren waarnemen, maar talen bevatten veel minder woorden om die te beschrijven en verschillen ond...
Wat we kunnen leren van spijtgevoelens
Artikel

Wat we kunnen leren van spijtgevoelens

Gemiste kansen, verloren liefdes, verkeerde keuzes: spijt is een veel voorkomende en heftige emotie, die we als negatief en zelfs ...
Je bent wat je draagt
Artikel

Je bent wat je draagt

Het is een cliché, maar wel één met een wetenschappelijke basis: onze kleding beïnvloedt niet alleen hoe anderen ons zien, maa...
13451