Je leert voorbij je pijn te kijken.

Emotionele pijn is onvermijdelijk, maar je kunt wel het lijden dat het veroorzaakt verminderen. Wat helpt, is je voor te stellen hoe je in het leven zou staan als alle pijn was opgelost.

Kalmeer je lichaam, kalmeer je geest
Training

Kalmeer je lichaam, kalmeer je geest

  • Leer je omgaan met overprikkeling en overspoeling 
  • Ontwikkel je meer lichaamsbewustzijn
  • Creëer je meer balans met behulp van de polyvagaaltheorie
Bekijk de training
Nu maar
55,-

Zo blijf je niet gefixeerd op wat tegenzit, maar verruim je je blik. Je stelt je open voor nieuwe mogelijkheden waaraan je eerst niet toekwam.

Je leert hoe je kunt omgaan met kwetsende opmerkingen.

Soms blijven opmerkingen van anderen je dwarszitten. Je rakelt ze steeds op en wordt dan boos of verdrietig. Accepteer dat opmerkingen enorm pijn kunnen doen en bedenk tegelijkertijd dat iedereen dat weleens meemaakt.

Vraag jezelf vervolgens af wat je zou kunnen leren van deze ervaring. Onaangename gevoelens kunnen namelijk een belangrijke wake-up call zijn. Je ontdekt misschien dat je beter grenzen moet stellen of aardiger moet zijn voor jezelf.

Veerkracht: sterker bij tegenslag
Training

Veerkracht: sterker bij tegenslag

  • Leer hoe je optimistischer wordt - zelfs bij tegenslagen
  • Maak een persoonlijk plan om gemakkelijker overeind te blijven op uitdagende momenten
  • Gebaseerd op inzichten uit de positieve psychologie
Bekijk de training
Nu maar
79,-

Je krijgt de beste lifehacks tegen stress.

Creativiteit – in welke vorm dan ook – geeft een gevoel van verlichting. Ga wandelen en maak een foto van de weerspiegeling van de ondergaande zon in het water. Door je aandacht op iets moois te richten, til je jezelf als het ware op en is er minder ruimte voor gepieker.

Fred Sterk en Sjoerd Swaen, Denk je vrij. Herstel je gedachtepatroon en krijg meer positieve energie, zelfacceptatie en ontspanning, Kosmos, € 18,99