Haal meer uit je adem

Op hectische dagen is je ademhaling wel het laatste waar je aan wilt denken. Toch kan het een wereld van verschil maken als je er even bij stilstaat. Diep en langzaam ademen brengt je zenuwstelsel tot rust – waardoor je meer ontspannen de dag door kunt.

In de yoga wordt al eeuwenlang het belang van een goede ademhaling benadrukt. Maar tegenwoordig zijn ook onderzoekers ervan overtuigd dat bewust ademhalen goed voor ons is. Wie vol spanning, stress of woede zit, kan lichaam en geest met ademhalingstechnieken tot rust brengen. Die technieken zijn een stuk eenvoudiger te leren dan yoga of meditatie én we kunnen ze altijd en overal toepassen: tijdens de koffiepauze, achter de computer of onderweg. Een makkelijker manier van

Log in om verder te lezen.

auteur

Anouk Broersma

» profiel van Anouk Broersma

Dit vind je misschien ook interessant

Artikel

Uw stressdagboek

Stressdagboek

Lees verder
Interview

Een ‘wildgroei’ aan coaches? Met Coachfinder vind je een betrouwbare coach

Psychologen en bedrijfsartsen maken zich zorgen over de 'wildgroei' aan coaches, blijkt uit onderzoe...

Lees verder
Artikel

Nietsdoen zo doe je dat

Lees verder
Artikel

De kracht van voedingssupplementen

Lees verder
Advies

Doordat ik móét genieten van het vrijen, lukt het niet

Lees verder
Artikel

Welke therapie helpt?

Lees verder
Kort

Gezondheidsadvies: zo volg je het wél op

Lees verder
Verhaal

In het nu: oefenen met mindfulness

Lees verder