De vraag
Wat te doen als succes uitblijft?
Hallo Fred,
Wat als succes uitblijft na meerdere boeken en cursussen te hebben gelezen, zoals die van jullie? Is succes ook nooit opgeven of adviseer je mensen andere paden te betreden, daar zelfbedrog op de loer ligt als werkelijk rendement uitblijft?
Dank.
Anoniem

Het advies
Expert
Fred Sterk
Zelfbeeld
Beste Anoniem,
Het is mijns inziens de bedoeling van het leven dat je tot je volle potentieel uitgroeit. Angstige of sombere gemoedstoestanden belemmeren ons om optimistisch vooruit te kijken en te geloven in succes. Het grootste gevaar is dat we opgeven en niet meer proberen.
Maar een ander gevaar is dat we doelen proberen te bereiken die niet bij onze kwaliteiten passen. In ‘flow’ komen zien we daarom als grootste uitdaging in het leven. Als ‘flow’ steeds minder aanwezig is in je leven kun je maar beter verder zoeken. Het boekje van Spencer Johnson Wie heeft mijn kaas gepikt’ beschrijft precies datgene wat we hiermee bedoelen.
Veel succes, Fred
www.sterk-swaen.nl
Test en train uw zelfvertrouwen
Wilt u op een meer ontspannen manier met kritiek omgaan? Uzelf krachtiger leren presenteren en een positievere kijk creëren op uzelf? Volg dan nu de achtweekse online training Vergroot je zelfvertrouwen, gemaakt door Psychologie Magazine in samenwerking met psychotherapeut/coach Fred Sterk.