De vraag
Ik weet wat ik wil, maar ik doe het niet
Beste Ursela,
Ik weet wat ik wil, waarom lukt het me niet om het ook te doen of erachter aan te gaan?
Groeten, Suzie

Het advies
Beste Suzie,
Je wilt wel, maar het lukt je schijnbaar niet om tot actie over te gaan. Hoe kun je dat dilemma doorbreken? Omdat je daarin echt niet de enige bent, heb ik in mijn boek ‘Coach jezelf in drie stappen’ een paar vragen en tips opgenomen hoe je wél tot verandering kunt komen.
Vragen
• Wat bestendigt jouw ‘probleem’?
• Ervaar je innerlijke weerstand? En waarom is dat?
• Haal je winst uit je huidige situatie? En welke winst is dat?
• Wie en/of wat kan jou helpen?
Tips
• Koppel je wil aan je daadkracht.
• Doorbreek je vicieuze cirkel.
• Herinterpreteer je opvattingen en creëer nieuwe gedachteconstructies (RET-filosofie). Kijk bij onderstaande vraag naar de Tips RET-filosofie
• Stel je flexibel op: doe minder van hetzelfde maar ontwikkel een nieuwe strategie.
• Ga de oplossing en niet het probleem op zich te lijf.
• Handel paradoxaal.
• Zorg ervoor dat je hulp/steun uit je omgeving krijgt.
• Geef jezelf kleine deelopdrachten en beloon jezelf na iedere mijlpaal.
Beste Suzie, houd moed en geef nooit op!! Oefening baart kunst. Met geduld moet OOK JIJ succes kunnen boeken.
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
www.cleverwise.com