De vraag
Ik ben afgevallen, maar hoe hou ik het vol?
Hallo Ursela,
Precies een jaar geleden had ik het helemaal voor elkaar: in januari begonnen met afvallen en wel 20 kilo kwijtgeraakt! Wat een succes! Nu ben ik een half jaar verder en mijn zelfbeeld heeft zich aangepast, mijn idee van slank zijn verandert, ik snoep weer eens wat, de complimenten klinken al niet meer na in mijn oren, het leven gaat zijn drukke en gewone gang en ik: ik vecht tegen de kilo’s. en NU moet ik verder! Nooit weer dat oude gewicht. Maar HOE? Hoe hou ik dit succes vast? Het voelt momenteel als een enorme strijd.
Groet, Janette

Het advies
Beste Janette,
Petje af hoor. Wat heb jij een ijzeren discipline aan de dag gelegd. Twintig kilo afvallen, dat is nogal wat!! En nu, nu moet je dat zien vast te houden. Maar de vraag is HOE?
Wat helpt is:
• Stel je telkens voor hoe je je voelde toen je nog geen 20 kilo was afgevallen.
• Heb altijd een foto paraat van Janette met haar oude gewicht.
• Bouw een gezond eetpatroon in (schijf van vijf) in je dagelijkse leven.
• Bepaal per dag wat en wanneer je wilt eten.
• Wandel/beweeg minimaal 30 minuten per dag.
Dat je gewicht als een strijd aanvoelt, dat kan ik mij levendig voorstellen. Maar met bovenstaande tips en jouw volharding lukt het jou vast wel. Net zolang totdat jouw nieuwe eet- en beweegpatroon dusdanig geïncorporeerd zijn in jouw ritme van alledag. En je geen dagelijks gevecht meer hoeft te leveren tegen het vele lekkers met de daarbij behorende kilo’s. Zeker weten dat je het kunt, want je hebt het al eerder bewezen!!
Janette, veel kracht en strijdlust gewenst!!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
www.cleverwise.com