De vraag
Hoe krijg ik mijn gevoel terug?
Hallo Ursela,
Negen jaar geleden zijn mijn ouders gescheiden, ik was toentertijd tien. Sinds een paar jaar voel ik me ontzettend slecht. Ik heb veel moeite me te uitten en wantrouw vrijwel iedereen en duw mensen die dicht bij me komen van me af. Ook voel ik geen emoties meer. Zo mis ik mijn vader niet als ik hem weken niet zie. Of voel ik niets als ik denk aan wat vrienden voor me betekenen.
Hoe krijg ik mijn gevoel terug?
Groetjes,
Sanne

Het advies
Beste Sanne,
Je al sinds een paar jaar ontzettend slecht voelen, geen emoties meer voelen, moeite hebben je te uiten en vrijwel iedereen wantrouwen, mensen die dichtbij je komen van je afduwen…..
Sanne, hoe graag ik je ook met allerlei praktische adviezen terzijde wil staan, adviezen zoals ‘zoek dagelijks een lichtpuntje, creëer positieve afleiding, omring je met een paar morele steunpilaren, keer terug tot je kern, tot datgene wat je altijd plezierig in je leven hebt gevonden’, toch wil ik je ook dringend uitnodigen je gevoelens met je huisarts/specialist te bespreken, met een op dit gebied gespecialiseerde deskundige. Dit opdat je weer zo snel mogelijk je gevoel terug zult krijgen.
Ik hoop dan ook van harte dat jij op niet al te lange termijn de zon weer in je gevoelsleven ziet schijnen!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg