De vraag
Hoe ga ik om met mijn dominante man?
Beste Carien,
Mijn man is erg dominant. Ik heb van alles geprobeerd en probeer assertief te zijn. Wat kan ik nog meer doen?
Groeten van Jolie

Het advies
Carien Karsten
Psychotherapeut
Beste Jolie,
Veel vrouwen zoeken in een man een rots in de branding en raken in paniek als hij een watje blijkt te zijn. Ze worden boos, want, zo eisen ze, ze moeten tegen een man kunnen opkijken. Kennelijk ligt dat bij jou anders en heb je last van het te veel aan overheersing van je rots in de branding en zoek je naar manieren om eraan te ontsnappen.
Je zou kunnen stoppen met je niet te laten domineren, maar meer uit te gaan van je eigen wensen en verlangens en die realiseren. Zonder conflict zal dit waarschijnlijk niet gaan. Dus als je iets anders wil, accepteer dan ook de negatieve consequenties.
Vriendelijke groet,
Carien Karsten
• Psychotherapeut Carien Karsten geeft structureel antistressadvies. Meer over Carien Karsten opwww.carienkarsten.nl