cijfer eenOnze zelfdiscipline is het grootst als we uitgerust zijn. Neem dus genoeg slaap, plan lastige dingen vroeg op de dag en zoek na inspannende taken gericht ontspanning.

 

cijfer tweeEen stabiele suikerspiegel verkleint de kans op impulsiviteit. Wees daarom zuinig met zoetigheid en witmeelproducten en eet voldoende eiwitten en complexe koolhydraten (volkorenproducten, peulvruchten, noten, groenten). Speciaal voor lijners: honger vormt de grootste bedreiging voor afvalpogingen! Maaltijden overslaan is dus het domste wat je kunt doen. Meer sporten is ook een goed idee: een getraind lichaam kan zijn suikerspiegel subtieler reguleren.

cijfer drie Een goed humeur draagt bij aan het herstel van onze zelfbeheersing. Dreig je uit je slof te schieten, zoek dan liever naar iets wat je aan het lachen maakt dan dat je uitgebreid analyseert wat je dwarszit. Dat kan altijd nog.

cijfer vierWie geregeld oefent met gedisciplineerd gedrag, kan op lastige momenten zijn impulsen langer onderdrukken – ook als die van een heel andere orde zijn. Een paar trainingssuggesties: corrigeer je lichaamshouding geregeld, verbied jezelf te vloeken of ‘eh’ te zeggen, ruim elke avond je bureau op.

cijfer vijfOver elkaar geslagen armen sterkt ons in vasthoudendheid. Het is een houding die we vaak automatisch aannemen als we ergens afstand van nemen, maar het werkt ook andersom: het herinnert ons als het ware fysiek aan ons voornemen ergens niet aan toe te geven.

Vergroot je wilskracht met de training Denk je slank:

Wil je graag wat kilo kwijt? De online training Denk je slank richt zich niet op het volgen van een dieet maar op afvallen door een veranderingsproces in je hoofd. Je gaat onder andere kijken naar je eigen gewoontes en deze vervolgens doorbreken. Hierbij is een portie wilskracht van belang. Tijdens de training word je meegenomen om concrete doelen te stellen en deze op basis van wilskracht te behalen. Ben je nieuwsgierig? Volg een gratis proefles.