De vraag
‘Ze wil dat ik dominant ben in bed’
Na een aantal erg leuke dates belandde ik in bed met een geweldige dame. Maar die ervaring verwarde me. Ze zei rustig aan te willen doen, dus deed ik voorzichtig. Maar ze fluisterde ook: ‘Niet denken dat ik een poppetje ben, ik zeg het wel als ik iets niet wil.’ En ik merkte dat ze zich afsloot tijdens de seks. Toen ik aangaf dat ik het fijn vind om contact te hebben, zei ze dat ze zich afsloot om te kunnen genieten. Tijdens de seks wil ze in een soort trance komen. Verder zegt ze het fijn te vinden als ik het initiatief neem, ze is hardhandige seks gewend. Maar ik ken alleen tedere seks met initiatief van beiden. Ik merk dat ik de gedachte dominanter te zijn opwindend vind, maar ook doodeng.

Het advies
Expert
Gertjan van Zessen
Seksuologie
Niet bang zijn. Leuke dates met een geweldige vrouw die seksueel een andere geschiedenis en smaak heeft dan jij: dat is een prima basis om uit te zoeken wat je met elkaar kunt beleven. Zij kan van jou leren hoe je via contact en intimiteit kunt vrijen, jij kunt van haar leren dat spanning en lust ook heel onderhoudend en verbindend kunnen zijn. Ga haar voorkeuren niet problematiseren maar zoek naar gemeenschappelijke grond. Mocht blijken dat ze echt niet bij je past, dan kun je dat maar beter gaandeweg ontdekken. Als bijvoorbeeld nare ervaringen de reden zijn voor haar verlangens, dan kan zij of kunnen jullie daarmee aan de slag gaan. Veel plezier.