De vraag
Last van harde muziek van de buurman
Hoe ga je ermee om als er steeds harde muziek door je buurman wordt gedraaid, er geen gesprek mogelijk is, de woningbouw niets doet en de politie alleen tijdelijk kan sussen – en de verstandhouding met de buurman ook niet beter wordt door het bezoek van de politie?

Het advies
Dit is een lastige situatie die een gevoel van machteloosheid kan geven. Het is zaak om de situatie zoveel mogelijk zelf in de hand te hebben. In de eerste plaats door de verschillende mogelijkheden die u zelf hebt om het probleem op te lossen, af te wegen:
1. Is het mogelijk om tijden af te spreken waarop muziek wel/niet gedraaid kan worden? Dan weet u in ieder geval waar u aan toe bent.
2. Zijn er ook andere omwonenden die last hebben van de muziek? Misschien kunt u gezamenlijk iets ondernemen (bewonerscomité o.i.d.) richting woningbouwvereniging.
3. In hoeverre zijn isolerende maatregelen mogelijk? (Dit in overleg met de woningbouwvereniging.)
4. Mogelijk kunt u, als de overlast vooral ’s avonds of ’s nachts is, van slaapkamer veranderen.
Sterkte!