De vraag
Bevestiging diagnose autisme en hoogbegaafd
Beste heer,
Waar kan mijn man zich laten diagnosticeren in Nederland? Wij zijn er nu zeker van dat hij een hoogbegaafde autist is, maar zouden dit graag officieel bevestigd zien.
J.C.M. Kemp-Schafraad

Het advies
Expert
Peter Vermeulen
autisme
Beste mevrouw Kemp-Schafraad,
Waar je terecht kunt voor een diagnose weet ik niet zo goed, omdat ik de situatie in Nederland onvoldoende ken. Er zijn regionale autismeteams bij de Riagg’s. Ik vermoed dat je adressen kunt krijgen bij de Nederlandse Vereniging Autisme (NVA), Prof. Bronkhorstlaan 10, 3723 MB Bilthoven. Tel: 030-2299800, of bij het SARR-expertisecentrum in Rotterdam: tel. 010-4960602
Peter Vermeulen is pedagoog en als autismedeskundige werkzaam bij Autisme Centraal  in België. Onderkenning van autisme bij normaal tot hoogbegaafde personen, is zijn specialisme. Hij schreef verschillende boeken over autisme. Plusabonnees stelden in de zomer van 2002 vragen aan Peter Vermeulen.