Met populaire kleuters komt het later ook wel goed. Maar middelbarescholieren met een hoge sociale status doen het juist slechter in hun volwassen leven. Hoe kan dat? Psycholoog Mitch Prinstein doorgrondt de gevolgen van twee soorten populariteit.
Toen Mitch Prinstein in 2001 als kersverse docent psychologie aan de Yale Universiteit onderweg was naar zijn college over populariteit, trof hij drommen studenten bij de ingang van het gebouw. In eerste instantie dacht hij dat er een brandoefening gaande was, maar ze bleken voor zíjn college te komen.
Cabaretier Vincent Bijlo: ‘Als blinde moet je veel harder je best doen’
Cabaretier Vincent Bijlo (53) heeft zichzelf geleerd om de dingen te nemen zoals ze zijn - inclusief...
Lees verder
Het toont volgens Prinstein aan hoe het thema leeft. We herinneren ons allemaal wel de coole kinderen uit onze schooltijd. Een enkeling wás dat populaire kind, de rest wilde diegene stiekem zijn.
Meer weten over dit thema?
Bekijk Opvoeden
13 december 2018 |
Laatst gewijzigd op 17 maart 2020