De vraag
Zonder mijn man voel ik me beter
Beste Jolet,
Ik heb net een heerlijke week achter de rug. Mijn man was weg voor zijn werk. Je zou denken dat ik het zwaar had, alleen met twee kinderen en een volle baan. Het tegendeel was het geval! De vraag dringt zich op: waarom ga ik niet alleen verder? Dit is niet de eerste keer dat ik me beter voel zonder hem.

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Antwoord van Jolet
U kunt de vraag ‘Ga ik liever alleen verder?’ pas beantwoorden als u weet waaróm u zich beter voelt zonder uw man. Ergert u zich aan wat hij (niet) doet? Dan is het tijd voor een gesprek over zijn gedrag. Voelt u zich vrijer zonder hem?
Onderzoek dan hoe u zich in zijn aanwezigheid ook vrijer kunt gaan voelen. Doet u zonder hem meer leuke dingen? Die kunt u natuurlijk ook gaan doen als hij er is. Het is fijn dat u zich zo goed alleen kunt redden. Pas wel op met snelle conclusies: misschien voelt u zich in uw eentje juist zo goed omdat het een uitzonderingssituatie is.
vriendelijke groet,
Jolet Plomp