De vraag
Waarom heb ik steeds affaires met getrouwde mannen?
Geachte mijnheer Vansteenwegen,
Wat zou een reden kunnen zijn dat ik al voor de derde keer een ‘affaire’ met een getrouwde man heb? Ik ben hier niet blij mee, niet trots op, ik baal ervan. Maar ook zij worden ‘verliefd’ op mij… Het is een cliché, maar heeft dit met bindingsangst te maken? Of juist verlatingsangst? Zij zullen mij nooit verlaten, want zij zullen zich niet aan mij binden… Graag lees ik u reactie, alvast bedankt.
vriendelijke groet,
S,

Het advies
Alfons Vansteenwegen
Liefdesprofessor
Beste S.,
Als u echt de reden wil weten (bindings- of verlatingsangst) waarom u voor de derde maal tegen uw zin een affaire hebt, kunt u dat in een individuele counseling wellicht in uzelf vinden. Geen buitenstaander kan daar iets zinnigs over zeggen! U doet alsof het u overkomt en u baalt ervan. Als u het echt niet wilt, doe het dan niet. Een affaire beginnen is een bewuste keuze. Verliefdheid is een proces dat iemand overkomt.
Met vriendelijke groeten,
Alfons Vansteenwegen
Meer lezen?
Relatietherapeut Alfons Vansteenwegen schreef onder meer de volgende boeken:
• Vreemdgaan met je partner
• Liefde is een werkwoord
• Als liefde zoveel jaar kan duren
Relatietherapeute Maureen Luyens schreef onder meer:
• Liever vrijen, gids voor een betere seksuele relatie
• Seksuele problemen bij het vrijen
Samen schreven ze:
• Hoe overleef je een liefdesaffaire?