De vraag
Op tijd je woede uiten
Beste Jan,
Kan het ook nodig zijn om juist op tijd je woede te uiten zodat de boel niet zal ontploffen? Mag je af en toe even hard schreeuwen, als ontlading?
Bianca

Het advies
Beste Bianca,
Ik denk dat u iets anders bedoelt, want als u de vraag zo stelt, is het een open deur. Het is nou juist zo moeilijk je woede op tijd te uiten. Belangrijker is de woede niet te laten oplopen en vooral je irritaties niet in te houden, want voor je het weet is het emmertje (ongemerkt) vol. Af en toe hard schreeuwen als ontlading is heel goed. Het is echter beter als je dat niet gericht tegen een bepaald persoon doet, maar als er even niemand bij is.
Vriendelijke groet,
Jan Bernard