De vraag
Mijn vriend blijkt al getrouwd
Hallo Ursela,
Mijn vriend heeft mij bedonderd met een andere vrouw. Hij is stiekem getrouwd en heeft kinderen. Ik ben daar net achtergekomen. Het moest geheim blijven, dit had hij tegen zijn familie gezegd. Hij kwam bij mij, sliep bij mij en heeft mij nooit over deze relatie verteld. Mijn drie kinderen en ik zijn helemaal kapot van verdriet.
Groeten van Asoe

Het advies
Beste Asoe,
Om te beginnen wil ik je graag zeggen ‘ik leef met jullie mee’. Dat moet inderdaad een schok zijn geweest. Dat jouw vriend jou met een andere vrouw heeft bedonderd, is niet alleen verdrietig voor jou maar ook intens triest voor jouw drie kinderen.
Hoe moeilijk en pijnlijk deze stiekeme affaire ook is, samen sta je met je kinderen sterk. Samen moeten jullie dat verdriet nu verwerken, verwerken door erover te praten en door er op een symbolische manier afscheid van te nemen. Creëer daarom voor jullie vieren dagelijks/wekelijks een lichtpuntje/een hoogtepunt, iets waar jullie naar toe kunnen leven. Iets waardoor jullie je zinnen kunnen verzetten, iets wat jullie positieve afleiding zal bezorgen.
Asoe, ik wens jullie dan ook voor nu en in de toekomst veel sterkte, positieve afleiding en met elkaar een gelukkig samenzijn toe!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg