De vraag
Ik wil egoïstischer worden
Beste Ursula,
Het is makkelijker gezegd dan gedaan om ‘moeder-af’ te zijn, als je kinderen volwassenen zijn. Ik betrap mezelf er op dat ik steeds weer in mijn eigen valkuil stap, om maar weer ‘the award’ van beste moeder van het heelal te worden. Zo noemen mijn kinderen me!
Het is een groot compliment, maar ik zou op mijn zestigste toch meer aan mezelf moeten gaan denken en eens wat egoïstischer moeten worden, maar hoe ontwijk ik mijn eigen valkuil?
Vriendelijke groet, Ienly

Het advies
Beste Ienly,
‘The award van beste moeder van het heelal’ te ontvangen, daar mag je met recht trots op te zijn. Maar ik begrijp dat daar ook een gevaar in schuilt. En dat je daarom deze valkuil wilt vermijden.
Jezelf afleiding verschaffen is daar een goede methode voor. Geef je gedachteloop een andere wending door je te richten op die dingen die je leuk vindt om te doen. Op die dingen waar je een passie voor voelt, waar je vrolijk van wordt. Je kinderen zullen dat waarschijnlijk alleen maar toejuichen.
Dus…. Ienly, geniet niet alleen van je kinderen maar ook van de momenten met/voor jezelf!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg