De vraag
Ik weet echt niet wat ik wil
Dag Gerdy,
Drie jaar geleden heb ik de opleiding SPH (Sociaal pegagogische hulpverlening) afgerond en ben ik werkzaam geweest met verschillende doelgroepen, maar heb nog steeds mijn draai niet gevonden.
En ik begin steeds meer te twijfelen of ik wel op mijn plek zit in de zorg met mijn hoogsensitiviteit. Ik heb ook een tijdje overwogen om iets heel anders te gaan doen (kok), maar miste daarin dan toch weer de voldoening. En sta nu op een punt waarop ik gewoon echt even niet weet wat ik wil, in alles. Maar dat er veranderingen moeten komen weet ik wel…..
Groeten van Maaike

Het advies
Expert
Gerdy Geersing
Organisatiepsycholoog
Beste Maaike,
Het klinkt alsof je twee keer met overtuiging aan een loopbaanrichting bent begonnen, maar dat je er uiteindelijk toch niet genoeg voldoening uit haalt. Je schrijft niet waar ‘m dat in zit. Het zou kunnen dat je andere verwachtingen had dan wat je uiteindelijk tegenkwam in het werk, maar het kan ook zijn dat het werk uiteindelijk toch niet zo goed bij je past als je dacht. Het lijkt me in ieder geval heel teleurstellend om mee te maken!
Je geeft aan dat je echt niet weet wat je wil, maar dat er wel iets moet veranderen. Ik denk dat als je echt iets wilt veranderen en wilt voorkomen dat je straks nog een keertje een richting kiest die het uiteindelijk niet blijkt te zijn, je het systematisch moet aanpakken.