De vraag
Ik ben bang voor afwijzing
Beste Ursela,
……gevangen in schuldgevoel, onzeker en met een angst voor afwijzing, laat ik nog steeds aan anderen bepalen wie en hoe ik ben… Wat is mijn waarde? Beste Ursela, wat zou me kunnen helpen om dat te veranderen? Om een beetje te kunnen ontspannen en een goed gevoel te krijgen? Ik verlang zo erg naar rust…
Bij voorbaat bedankt voor jouw aandacht.
Met vriendelijke groeten,
Anna, 27 jaar

Het advies
Beste Anna,
Ik ben heel erg blij dat je mij mailt! Want dat mag je echt niet met je laten gebeuren! Anderen laten bepalen wie en hoe je bent! Fijn dat je daar één grote streep door wilt halen. Immers, daar ben jij veel te kostbaar voor.
Om zo snel mogelijk rust, ontspanning en een goed gevoel te krijgen zijn er meerdere opties die in aanmerking komen. Je kunt daarbij denken aan een RET-training, een assertiviteitstraining of een gesprek met een psycholoog/therapeut. Beste Anna, maak daarom liever vandaag nog dan morgen een afspraak met jouw huisarts. Met hem/haar kun je dan je gevoelens bespreken en je vervolgstappen afspreken.
Anna, houd MOED!! Het komt echt GOED!!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg