De vraag
Ik ben onrustig
Ik ben ontzettend onrustig, ook in mijn werk. Dan wil ik dit, dan weer dat. Ik heb honderd-en-een ideeën, maar doordat ik zo veel dingen interessant vind, spring ik van het ene in het andere. Hoe krijg ik wat meer richting?

Het advies
Expert
Nienke Wijnants
Loopbaan- en levensvragen
De belangrijkste vraag is: waarom heb je behoefte aan meer richting? Het zou kunnen dat jij (onbewust) het idee hebt dat iedereen heel doelgericht leeft, behalve jij. In dat geval kan het helpen je te realiseren dat heel veel mensen maar wat aanmodderen.
Heb je echt last van je onrust omdat je het idee hebt dat er ‘meer inzit dan er nu uitkomt’? Dan is het goed om te weten dat er achter de praktische vraag ‘wat wil ik?’ of ‘wat past er bij mij?’ vaak een diepere, meer existentiële vraag zit: waarom ben ik hier?
Als je weet wat voor jou belangrijk is, en wat jouw drijfveren zijn, dan volgt elke keuze daar als vanzelf uit. Eventueel kun je daarmee met een coach aan de slag.