De vraag
Het liefst houd ik mijn vrije tijd ook écht vrij
Dag Caroline en Odette,
Ik ben op zoek naar de juiste balans tussen rust en activiteit. Ik heb al een cursus mindfullnes gedaan en weet ook goed waar ik energie van krijg en waarvan niet. Waar ik, sinds ik een dochtertje heb, tegenaan loop is de invulling van mijn weekenden.
Ik merk dat ik onrustig word als ik teveel afspraken vastleg, dan mis ik in de weekenden een gevoel van vrijheid en raak ik gespannen. Het liefst hou ik alles spontaan, zoals op zaterdagmiddag wat vrienden bellen en dan daar zaterdagavond mee afspreken. Helaas zit de wereld zo niet in elkaar: die vrienden zitten dan weer vol. Om te voorkomen dat ik niemand zie ga ik dan toch weer afspraken inplannen…
Mamavan

Het advies
Beste mamavan,
Volgens mij ga je hier snel uitkomen. Je bent op de goede weg, mooi dat je weet wat je energie geeft en wat niet. Ik wil je een voorstel doen dat weinig psychologisch lijkt, maar wat wel degelijk impact heeft. Stop gewoon voor 3 maanden met het maken van afspraken met vrienden, laat hen weten dat de deur altijd openstaat voor een bonnefooi-actie, en kijk over 3 maanden nou eens wat het heeft opgeleverd – en besluit dan of je ermee wilt doorgaan. Veel van jouw vrienden zullen zeggen dat ze dat eigenlijk ook zo zouden moeten doen en dat ze zelf ook gek worden van de drukte. Kortom; word een trendsetter!
Lukt het niet: mail me dan over 3 maanden, dan hebben we het erover.
Vanuit ervaring succes verzekerd – een hartelijke groet,
Caroline Serré