Zij zochten daarom een manier om mannen vaker ‘groene’ keuzes te laten maken zonder hun mannelijkheid aan te tasten. Dit deden ze door ecovriendelijke producten een mannelijk tintje te geven. In hun onderzoek bleek dat goed te werken. Zo kozen mannen liever voor de duurzame BMW als die ‘Protection’ werd genoemd, want ‘bescherming’ wordt in China als erg mannelijk gezien. En een goed doel dat ‘Wilderness Rangers’ heette trok ook meer mannen aan dan hetzelfde goede doel onder de naam ‘Friends of Nature’. Overigens lijkt zo’n ‘mannelijke’ benadering niet ten koste te gaan van de vrouwelijke achterban. Anders dan mannen laten vrouwen zich namelijk niet afschrikken door een imago dat niet past bij hun geslacht.
Milieuvriendelijk en toch mannelijk
- 126 woorden
- 1 minuut leestijd
Mannen houden minder rekening met het milieu, omdat ze dat iets voor vrouwen vinden. Tenminste, dat vermoedden onderzoekers in China en Amerika.
Meer weten over dit thema? Bekijk Maatschappij
Deel dit artikel:
Geschreven door
Chantal van der Leest
Chantal van der Leest is gedragspsycholoog en wetenschapsjournalist.
20 oktober 2016 |
Laatst gewijzigd op 8 december 2016