Een bos blonde krullen, rode wangen, een spijkerjack afgezet met bont en puntige laarsjes: Wilma Nanninga zie je niet snel over het hoofd. In haar redactiekamer staat ze kleurige kleurproeven van Máxima te beoordelen. ‘Máxima wordt echt de nieuwe Diana, we gaan alles meemaken met haar. Dat is goed voor het gossipsegment. Iedereen vindt het leuk om haar te beoordelen. Heb jij al met een vriendinnetje gepraat over die stomme pakjes die ze aanhad? Nou dan, dat is roddelgedrag.’ En dat hoeft niet altijd negatief te zijn. Over Máxima willen de lezers geen kwaad woord horen. ‘Weekend heeft iets doms gedaan, die heeft geschreven dat ze doortrapt zou zijn. Hoezo doortrapt, denkt het publiek dan, ik vind haar leuk! Dat verkoopt dus niet.’

Nanninga weet haarfijn uit te leggen wat haar lezers willen. ‘Elke week als we de cover maken, vragen we ons af: hoe voelen ze zich? Welke emotie willen ze bevredigen? Zijn ze in de stemming voor iets sensationeels; willen ze iets weten van onder het bed van Máxima en Alexander willen ze meevoelen; zijn ze blij met zwangerschappen?’ Ze onderscheidt drie doelgroepen onder haar lezers. De lezers die het leuk

Log in om verder te lezen.