De vraag
Ik vind mijn partner niet aantrekkelijk
Ik heb sinds tien maanden een relatie met een man die vier jaar ouder is maar veel ouder lijkt. Hij is een integere man met het hart op de goede plaats. We hebben respect voor elkaar en de meeste dingen lopen goed bij ons. Maar: ik vind hem niet aantrekkelijk om te zien en daar loop ik telkens tegen aan. Hoe ga ik hiermee om?

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Ook al is uw vriend een heel goed mens, voor een relatie is het nodig dat je je niet alleen voelt aangetrokken tot iemands innerlijk, maar ook tot zijn uiterlijk. In de loop der tijd, als de geliefden steeds vertrouwelijker worden en genieten van elkaars gezelschap, ontwikkelt deze aantrekkingskracht zich nog. Daardoor kan zelfs een lelijk uiterlijk kenmerk of een storende gewoonte dierbaar worden.
Ik vraag me af waarom dit bij u niet is gebeurd. Is deze relatie u in bepaalde opzichten tegengevallen? Aarzelt u misschien om u over te geven aan de liefde? Of stoort het u dat anderen het uiterlijk van uw vriend niet aantrekkelijk vinden? Wat u te doen staat is, afhankelijk van uw antwoorden op deze vragen: de mening van anderen trotseren, uw hart meer openstellen of concluderen dat deze relatie u niet brengt waar u op hoopte. //