De vraag
Moet ik het contact verbreken?
Beste Jolet,
Voor de zomervakantie heeft mijn vriend het uitgemaakt. We zijn dit jaar allebei begonnen aan onze studie en hij wilde tijdens zijn studie geen relatie meer. Hij wil veel uitgaan en is bang me pijn te doen. Ik was er kapot van, maar we hebben veel gepraat en nu is het goed tussen ons. We houden contact via msn en sms. Af en toe spreken we samen af en dan blijft hij ook slapen. Het is uit, maar als we bij elkaar zijn voelt dat helemaal niet zo. Vriendinnen zeggen dat ik hiermee moet stoppen. Wat vindt u?

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Beste lezeres,
Ik begrijp dat u deze goede band wilt bewaren. Pas wel op - houd uzelf niet voor de gek door stiekem te denken dat u nog een relatie hebt, terwijl uw vriend dat niet vindt. Hij is heel eerlijk geweest: hij wil andere vrouwen leren kennen. Staat u er bij stil dat hij misschien daar ook blijft slapen? U beslist natuurlijk zelf hoe u met uw ex wilt omgaan, daar zijn geen regels voor, maar wees wel realistisch. Ontzeg uzelf geen leuke nieuwe vriend.
vriendelijke groet,
Jolet Plomp