De vraag
Mijn vriendin heeft moeite met intimiteit
Beste Liselotte,
Ik (vrouw) heb een sinds twee maanden een vriendin. Zij heeft moeite met intimiteit. Ze is 29 jaar en nog nooit seksueel opgewonden geweest. Ze is een moeilijke prater. Hoe kan ik haar helpen, vertrouwen geven? Ze sluit zich steeds vaker af voor mij. Ik ben gek op haar!
Groeten van Anna

Het advies
Beste Anne,
Als ze zich steeds vaker voor jou afsluit is dat een duidelijk signaal dat je te hard van stapel loopt. Vergelijk het met het vasthouden van een katje: hoe steviger je haar vasthoudt, hoe meer ze zich in allerlei bochten gaat wringen om los te komen. Maar als je rustig gaat zitten, komt ze naar je toe en gaat op je schoot liggen. Geef je vriendin de tijd om haar eigen gevoelens te leren kennen, als je gek op haar bent gun je haar dat. Misschien komt ze wel, misschien ook niet. Je kunt het zeker niet afdwingen. Mijn advies: geduld.
vriendelijke groeten,
Liselotte Visser
Liselotte Visser is relatietherapeut en psycholoog.
Neem een kijkje op haar sites: