De vraag
Mijn vriend heeft steeds een andere vrouw nodig
Geachte Helmi,
Wat is er in mij dat ik me steeds jaloers en afgunstig ga voelen? Mijn vriend heeft steeds een andere vrouw nodig. Ik voel me gekwetst. Hem loslaten lukt moeilijk. We kennen elkaar al tien jaar. Ik houd van hem en tot nu toe overwint de liefde het steeds. Wat kan ik doen om er niet meer zo onder te lijden, het zachter te maken voor mezelf?
Groeten van Anne

Het advies
Beste Anne,
Het klinkt alsof je teveel lijdt in je relatie met je partner op dit moment. En of hij al veel te lang over je grenzen is heengestapt. Gezien je vraag ben je zelf al bezig de balans op te maken en dat is moedig.
Je dilemma is het volgende: ‘enerzijds houd ik van hem en wil hem niet verliezen, maar anderzijds lijkt hij verslaafd aan andere vrouwen en dat kan ik niet verdragen.’ Heb je dit wel eens met klem aan hem laten weten? Houdt hij ook van jou en waar merk je dat aan? Het lastige is dat jij en jij alleen kunt bepalen wanneer de maat vol is. Durf eisen te stellen en dat kan ook in een tienjarige relatie.
Veel sterkte!
Helmi