De vraag
Mijn schoonouders willen dat hij met mij breekt
Beste Liselotte,
Mijn vriend heeft 1,5 jaar geleden de keuze gekregen van zijn ouders om tussen hen en mij te kiezen. Hij wil beide niet kwijt en maakt dus geen keuze. Ik kan dit niet meer aan maar wil hem niet kwijt. Wat moet ik doen?
groeten van Dribbel

Het advies
Beste Dribbel,
Ik lees in jouw vraag dat zijn ouders hem vroegen om te kiezen. Terecht heeft hij dit niet gedaan. Hoe kun je nou kiezen tussen je geliefde en je ouders? Dat zijn ouders hem een onmogelijke keuze opleggen is niet goed. Gelukkig dat jij niet degene bent geweest die dat van hem gevraagd hebt.
Je sluit af met de vraag ‘Wat moet ik doen?’ Het antwoord daarop is kort en krachtig: Helemaal niets! Blijf er zo veel mogelijk buiten. Sta er zo veel mogelijk boven, ga niet zijn ouders afkammen of eisen dat hij met ze moet breken, maar concentreer je op de relatie met hem. Het gaat er om dat het tussen jullie goed gaat. En hij zal het met zijn ouders moeten rooien.
Liselotte Visser