De vraag
Mijn man wil me niet aanraken
Hallo Liselotte,Ik mis in mijn relatie veel. Ook het aangeraakt worden. Ik vind het raar dat mijn partner mij dat niet kan en of wil geven. Ik vind dat hij als hij er zelf geen behoefte aan heeft het wel zou kunnen doen voor mij vanuit zijn bewustzijn. Dus dat hij het bewust doet.
Ik ervaar het als gemeen wanneer ik dit onderwerp met hem bespreek en hij toch blijft zeggen dat hij dat niet wil of kan omdat hij dat gevoel niet heeft.
Ik merk dat ik stiller en stiller word en eigenlijk dan inwendig besluit hem niets meer van mezelf te laten zien. Eigenlijk is dit al lang aan de gang. Ik vind naar de massage gaan geen goede plaatsvervanging, want ik wil die aandacht van hem.
Groeten van Kaatje

Het advies
Beste Kaatje,
Aanraken en aangeraakt worden is een levensbehoefte
en een heel belangrijk onderdeel van een relatie. Knuffelen, strelen en seks zijn een belangrijk aspect in een liefdesrelatie. Eigenlijk zie ik maar twee mogelijkheden: jullie gaat samen in relatietherapie om dit samen uit te praten en uit te vinden wat er aan de hand is (zie: www.coachingenrelatietherapie.nl) of je beëindigt deze relatie. Maar op deze manier doorgaan is geen optie, dan lever je te veel van jezelf in en doe je jezelf schade.
Ik wens je veel sterkte hiermee.
Liselotte
Liselotte Visser is relatietherapeut en psycholoog.
Neem een kijkje op haar sites: