De vraag
Hoe kan ik het beste energie opdoen tijdens het werk?
Beste Brigitte,
Hoe kunt je ontspannende (oplaad) momenten inbouwen tijdens een drukke, hectische baan met veel aanloop van collega’s en patiënten?
Vriendelijke groet,
Sandra

Het advies
Beste Sandra,
Begin met het aanhouden van twee vaste dagelijkse momenten waarin je je vijf minuten lang bewust ontspant. Probeer of je dat de hele week kunt volhouden. Belangrijk is daarbij dat je je even in jezelf kunt terugtrekken, ergens in het gebouw. Of loop anders even naar buiten en ga ergens op een bankje zitten.
Neem een kop thee of een glas warm water mee. Volkomen aandachtig opdrinken, slokje voor slokje. Probeer daarna enkele momenten aandachtig in en uit te ademen en in de uitademing te ontspannen.
Door tweemaal per dag zo’n oplaad- en aandachtmoment voor jezelf toe te passen, merk je al snel dat je daarna meer bij jezelf kunt blijven en wat makkelijker functioneert.
Vriendelijke groet,
Brigitte van Baren
Vergroot je veerkracht!
Wil je alerter, frisser en meer gefocust worden? Stress zit voor een groot deel in je hoofd. En daar is iets aan te doen. Volg de online training: Stress de baas