Vergroot je veerkracht

Stress de baas

Nieuw!

Vaak gestrest? Start nu met de training en leer hoe je op een gezond stressniveau komt waarbij je optimaal functioneert

In onze inspirerende training Stress de baas werk je stap voor stap, door middel van opdrachten, artikelen, video’s en het bijhouden van een dagboek, aan het vergroten van je veerkracht. Je vindt de balans tussen veerkracht en draaglast. En geloof ons: de training bezorgt je géén extra stress!

Het resultaat van deze training?

Het doel van de training Stress de baas is niet om alle stress te vermijden. Stress kan namelijk ook heel nuttig zijn. Wél leer je gedurende de training om een gezond stressniveau te vinden waarbij je optimaal functioneert. Je bouwt veerkracht op en werkt aan ontspanning. Daardoor kun je beter met stress omgaan. Maak van chronische stress gezonde stress. Zo word je alerter, frisser en meer gefocust.

Stress zit voor een groot deel in je hoofd

Tijdens de training ga je werken aan je veerkracht, door de factoren te beïnvloeden waar je zelf iets aan kunt doen: je levensstijl, sociale netwerk en eigen gedachten en emoties. Zo onderzoek je eerst welke zelfondermijnende gedachten stress veroorzaken.

  • Wat leer je?

    Met oefeningen, video's en het bijhouden van een dagboek leer je:

    • Positievere gedachtes formuleren en stress-signalen herkennen, waardoor je je veerkracht vergroot
    • Ontspannen! Waar krijg je energie van en hoe plan je dat in je leven? (zonder nog meer stress te krijgen)
    • Prioriteiten stellen en ‘nee’ zeggen; wat is écht belangrijk en wat kun je laten gaan?
  • Wat krijg je?

    De cursus bestaat 9 krachtige lessen waarin je:

    • de balans vindt tussen veerkracht en draaglast
    • werkt aan je herstelmomenten en sociaal vangnet
    • van chronische stress gezonde stress maakt

Over deze training

  • Ben ik na deze training helemaal stressvrij?

    Hierop kunnen we volmondig antwoorden: nee. Stress kan namelijk ook heel nuttig zijn. Wél leer je gedurende de training om een gezond stressniveau te vinden waarbij je optimaal functioneert.

    Er is niks mis mee om regelmatig te functioneren op de toppen je kunnen. Maar er is één belangrijke voorwaarde: ook die momenten van gezonde stress mogen slechts kort duren.

    Waar de top van je stresscurve ligt – dus hoeveel eisen je aankunt – is afhankelijk van je veerkracht, de stressbestendigheid. Het gaat uiteindelijk om de balans tussen de eisen die aan je gesteld worden, thuis en op het werk, en de veerkracht die je hebt om daar het hoofd aan te bieden.

    We werken in deze training aan je veerkracht en we leren je om stress-signalen tijdig te herkennen, zodat stress zich niet opstapelt en je genoeg ruimte neemt te herstellen.

  • Heb ik wel tijd om deze training te volgen?

    Je voelt je gestrest, hebt geen idee waar je nog tijd vandaan moet halen voor de leuke dingen én dan moet je ook nog eens deze training doen. We kunnen ons goed voorstellen dat dat als een extra belasting voelt.

    Daarom hebben we er extra goed voor gezorgd dat deze training behapbaar is! Je volgt 9 lessen en zou die in een maand kunnen doen. Maar als je daar twee of drie keer zo lang over wilt doen, is dat ook prima. De tijdsinvestering per les wisselt, maar trek er ongeveer 45 minuten voor uit.

    In de training geven we optionele extra informatie, maar die is zeker niet verplicht. De training blijft lang beschikbaar; als je de langere verhalen dus later wilt lezen, kan dat ook.

    Uiteindelijk geeft deze training je zoveel inspiratie, lucht en ruimte, dat je blij bent dat je aan de training bent begonnen. 

  • Waaruit bestaat de training Stress de baas?

    In de training volg je 9 lessen, die je geheel op eigen tempo kunt volgen. De lessen bestaan uit inspirerende filmpjes, zelfinzichtgevende doe-opdrachten, tests en extra verdiepingsmateriaal.

    Dit zijn de 9 lessen:

    1. Hoe is je stressbalans?
    2. Wanneer wordt stress ongezond?
    3. Welke gedachten geven je stress?
    4. Versterk je sociale netwerk
    5. Leer weer te ontspannen
    6. Leefgewoonten aanpakken
    7. Ontdek je persoonlijke prioriteiten
    8. Kom voor jezelf op
    9. Maak de balans op

    Daarnaast hou je  tijdens de training een dagboek bij. Dit kan via het online platform of via een app die je op je telefoon downloadt.

de expert

Maak kennis met Theo Compernolle Theo Compernolle
Neuropsychiater en hoogleraar Theo Compernolle hielp mee bij het ontwikkelen van deze training. Je komt hem tijdens de training op verschillende momenten tegen, bijvoorbeeld in filmpjes.
Ontvang een proefles (gratis)

Wat cursisten zeggen

Ik dook na een werkdag vaak op de bank om te 'ontspannen', maar eigenlijk werd ik daar helemaal niet blij van. Dus dans ik nu twee keer in de week. Hier krijg ik energie van!
Ria
Praktische training waarbij ik ontdekte dat ik vaak dacht dat mensen dingen van me verlangden die helemaal niet zo waren. Dat scheelt een hoop stress!
Bas
Het idee dat stress niet per se erg is, heeft me al een stuk lucht gegeven
Christiaan

Kies jouw inschrijving

Wat past het beste bij je?
Meest gekozen

Dit vind je misschien ook interessant

Training

Mindful eten

Lees verder
Training

Beter slapen

Slaapproblemen? Met de training Beter slapen verbeter je je slaappatroon, zodat je weer genoeg energ...

Lees verder
Training

Mindfulness

Lees verder
bewezen effectief
bewezen effectief
een leven lang profijt
een leven lang profijt
laatste inzichten uit de wetenschap
laatste inzichten uit de wetenschap