Mindfulnessoefening: bodyscan

  • 90 woorden
  • leestijd is 1 minuut
De bodyscan is een oefening die je leert de aandacht bewust ergens op te richten, en te herkennen wanneer je afdwaalt.

Om de bodyscan uit te voeren, heb je een plek nodig om rustig en comfortabel te gaan liggen, zonder gestoord te worden. De oefening duurt een kwartier.

 

Ben je geïnteresseerd in Mindfulness en zou je dit graag willen inpassen in je leven? Volg dan onze effectieve online training Mindfulness. De training is gebaseerd op het werk van de Belgische psychiater Edel Maex en is onlangs geheel vernieuwd in samenwerking met psycholoog en mindfulnesstrainer Rinske Gotink.

Dit vind je misschien ook interessant

Artikel

Hoe geef je échte aandacht aan je kind?

Het is voor een kind net zo onmisbaar als voeding en zuurstof, zegt hoogleraar orthopedagogiek en mi...

Lees verder
Kort

Versmelten met je geliefde

In verhalen over de liefde wordt vaak gesproken over versmelten en ‘in elkaar opgaan’.

Lees verder
Artikel

Mindfulness: Leven met aandacht

Lees verder
Artikel

Kijken met kinderogen

Lees verder
Advies

Helpt mindfulness bij perfectionisme?

Lees verder
Training

Mindful eten

Lees verder
Artikel

Niks doen helpt óók

Lees verder
Column

Te druk? Mediteer!

Lees verder