De vraag
Zal ik een time-out nemen?
Hallo Ursela,
Bijna heb ik mijn tweede hbo-studie voltooid (nog twee – kleine – opdrachten) en een korte stage en dan bent ik naast communicatie-adviseur ook nog docente Nederlands. Maar wat nu toe doen? Doorwerken, ontslag nemen (en kijken wat er op mijn pad komt of toch maar direct solliciteren als docente (terwijl ik eigenlijk wel toe ben aan een rust-periode)?
Groeten van Marike

Het advies
Beste Marike,
Wat goed zeg! Naast communicatieadviseur binnenkort ook nog eens docente Nederlands. Dat is een zeer mooie prestatie. Daar zul je hard voor gewerkt hebben. Tenminste, je geeft aan dat je eigenlijk wel toe te bent aan een rustperiode.
En daarmee heb je direct al antwoord op je eigen vraag gegeven. Je voelt aan dat je rust nodig hebt. Volg dan ook dat gevoel en gun jezelf die rust. Een ‘time-out’ die je kunt benutten om weer energie op te laden en na te denken over de weg die je wilt bewandelen. Of je daarvoor ontslag moet nemen, is moeilijk te zeggen. Omdat ook het praktische/financiële element een rol speelt. Maar misschien kun je voor de gulden middelmaat kiezen en een deel van je vakantiedagen opnemen of een sabbatical nemen. Tijd om bij te komen, te genieten, na te denken en eventueel te solliciteren.
Wie weet lukt het jou om twee ijzers in het vuur te hebben.
Marike, ik wens jou een fijne en inspirerende ontspanningstijd toe.
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg