De vraag
Wanneer is het tijd voor een proefscheiding?
Beste Alphons en Maureen,
Ik heb vroeger via artikelen van Alphons allerlei oefeningen geleerd (ik ben therapeut). Ik ben op zoek naar informatie over de regels bij een ‘proefscheiding’. Ik heb daar ooit over gelezen en ik dacht in een van uw artikelen. Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite,
Anneke

Het advies
Alfons Vansteenwegen
Liefdesprofessor
Beste Anneke,
Een proefscheiding is alleen maar nuttig als je er bijna zeker van bent dat je gaat scheiden. Door een proefscheiding leer je natuurlijk niets over samenleven. Men leert of men alleen kan leven. Een proefscheiding is meer dan zomaar wat apart leven, er zijn regels voor. Die regels van een proefscheiding staan in ‘Liefde is een werkwoord’ (uitgeverij Lannoo, ISBN 90 209 5052 5) op pagina 173 kort samengevat.
Met vriendelijke groeten,
Alfons Vansteenwegen
Meer lezen?
Relatietherapeut Alfons Vansteenwegen schreef onder meer de volgende boeken:
• Vreemdgaan met je partner
• Liefde is een werkwoord
• Als liefde zoveel jaar kan duren
Relatietherapeute Maureen Luyens schreef onder meer:
• Liever vrijen, gids voor een betere seksuele relatie
• Seksuele problemen bij het vrijen
Samen schreven ze:
• Hoe overleef je een liefdesaffaire?