De vraag
Is hij wel de ware?
Beste mevrouw Luyens en mijnheer Vansteenwegen,
Ik heb sinds een jaar een vriend. Hiervoor heb ik een LAT-relatie van circa zes jaar gehad. Ook nu heb ik een LAT-relatie. In het begin was ik helemaal verliefd. Echter de echte verliefdheid is over. Ik vind het wel leuk als hij er weer is, ga in mei op vakantie met hem, en ook voor de zomer hebben we al een vakantie geboekt.
Ik heb zelf echter het idee dat ik elke keer wanneer ik in rustig vaarwater kom, weer iets anders wil. Ook nu heb ik dat en denk ik: Is hij wel de Ware? Ik hou echt van hem en wil hem niet kwijt. Hoe kan het komen dat ik niet de rust vind die ik zoek?
Sita

Het advies
Alfons Vansteenwegen
Liefdesprofessor
Beste Sita,
Als je van iemand houdt en je wilt met hem leven, wil dat niet zeggen dat al je verlangens helemaal vervuld worden. Niemand kan alle verlangens van een partner vervullen. Partners hebben immers ook nadelen… Maar als men zich langdurig goed voelt bij iemand en tevreden kan zijn met wat de relatie biedt, is dat al heel wat. Een goede relatie is niet een 100 percent-relatie, maar een relatie waarvan de ruil van wat je geeft en wat je krijgt ongeveer in evenwicht is en waar je je bij die uitwisseling meestal goed voelt.
vriendelijke groet,
Maureen Luyens en Alfons Vansteenwegen
Meer lezen?
Relatietherapeut Alfons Vansteenwegen schreef onder meer de volgende boeken:
• Vreemdgaan met je partner
• Liefde is een werkwoord
• Als liefde zoveel jaar kan duren
Relatietherapeute Maureen Luyens schreef onder meer:
• Liever vrijen, gids voor een betere seksuele relatie
• Seksuele problemen bij het vrijen
Samen schreven ze:
• Hoe overleef je een liefdesaffaire?