De vraag
Ik val alleen op onbetrouwbare mannen
Hoe is het mogelijk dat ik me steeds aangetrokken voel tot ‘onbetrouwbare’ mannen? En hoe kan het dat als een aantrekkelijke, oprechte en serieuze man interesse in mij toont, ik hem op afstand houd?

Het advies
Aangetrokken worden door onbetrouwbare mannen, hoe is dat mogelijk? En waarom wordt een aantrekkelijke, oprechte, serieuze man, die belangstelling toont, op afstand gehouden?
Vrouwen die bij voorkeur herhaaldelijk op ‘foute’ mannen vallen, die voorkeur zegt iets over henzelf. Vaak komt het bij vrouwen voor die een tekort aan liefde en aandacht in hun jeugdige jaren willen compenseren. Compenseren door hun geliefde veel liefde te geven om in ruil daarvoor zelf ook veel liefde te mogen ontvangen. Een verwachting waarin ze niet zelden teleurgesteld worden. Een attitude die zelden garant staat voor een diepgaande langdurige en gelukkige relatie.
Psycholoog Carolien Roodvoets maakt in haar boek ‘Het monsterverbond, de aantrekkingskracht van foute mannen’ onderscheid tussen 7 typen mannen. Een aantrekkingskracht die veel zegt over de vrouw in kwestie die op een dergelijk type valt. Zo is een kansrijk oorzakelijk verband tussen de volgende man/vrouwtypen noemenswaardig.
Natuurlijk is de werkelijkheid meer geschakeerd en is bovenstaande geen wet van Meden en Perzen. Hoe het echter ook zij, wel biedt een dergelijke profielbeschrijving enig zelfinzicht.
Zelfinzicht dat vrouwen de sleutel in handen geeft om, indien ze dat willen, deze mantypen los te laten om voor zichzelf een gelukkig zelfstandig bestaan op te bouwen.
Marieke, of jij je hierin herkent, is alleen door jou te beoordelen. Evenals het antwoord op de tweede vraag, een antwoord dat neigt naar ‘bindingsangst’. Graag wil ik je veel succes wensen met deze ‘wetenschap’ en natuurlijk hoop ik voor jou dat je je GELUK met de voor jouw juiste man weet te vinden!