De vraag
Ik walg van mijn man en zoontje
Geachte mevrouw Visser,
Steeds vaker betrap ik mezelf op gevoelens van afkeer, walging en haat jegens mijn man en zoontje. Dit uit zich ook steeds vaker in daden. Door een aantal trauma’s in mijn jeugd heb ik sinds mijn 14de altijd al een man willen zijn. Wat is uw advies?
Groeten van Anoniem

Het advies
Beste anoniem,
Hier schrik ik erg van, je hebt hulp nodig en snel ook. Mijn advies: bel vandaag nog de huisarts en vraag een doorverwijzing naar een goede therapeut. Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek en kijk eens of het klikt. Als het klikt maak je een afspraak voor therapie. Dat zou bijvoorbeeld met EMDR-therapie kunnen. Ga niet langer op deze manier door maar verwerk je trauma's. Dat is niet gemakkelijk, maar er is geen alternatief, hier kun je niet mee doorlopen. Doen hoor!
vriendelijke groeten,
Liselotte Visser
Liselotte Visser is relatietherapeut en psycholoog.
Neem een kijkje op haar sites: