De vraag
Ik voel mij zo schuldig als mijn zoon bij mijn ex is
Beste Ursela,
Ik ben een alleenstaande vrouw met een zoon van zeven. Ik wil meer genieten zonder schuldgevoel als een keer per twee weken mijn weekend aanbreekt omdat mijn zoon dan bij mijn ex is.
Groeten van Dreamer

Het advies
Beste Dreamer,
Graag wil ik je een hart onder de riem steken, want het is echt niet nodig je schuldig te voelen.
Ieder mens heeft zo af en toe tijd voor zichzelf nodig. Tijd voor zijn/haar hobby’s, tijd om tot rust te komen, tijd om weer energie op te laden. Bovendien komt een dergelijk weekend niet alleen jou ten goede, maar ook jouw ex en jouw zoon. Bedenk dat het samenzijn hun saamhorigheidsgevoel alleen maar ten goede komt.
Dus Dreamer, voel je vooral niet bezwaard en geniet van die exclusieve momenten voor jezelf.
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg