De vraag
Ik kan mijn minnaar niet missen
Beste Jolet,
Sinds ruim een jaar heb ik een minnaar. Nu wil hij het opnieuw proberen met zijn vrouw. Maar ik kan hem zo moeilijk missen. Ik ben zelf ook gehuwd, maar bij mijn echtgenoot mis ik de warmte en genegenheid die ik zo nodig heb. En mijn minnaar houdt nog van me, want hij vindt zijn vrouw niet mooi en ze is dik. Ik ga eraan kapot. Wat moet ik doen?

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
Antwoord van Jolet:
Het is heel vervelend dat aan deze relatie een eind komt, terwijl ze voor u juist heel belangrijk was. Heeft het u gekwetst dat uw minnaar de relatie met zijn vrouw laat voorgaan terwijl hij u mooier vindt? Het gebeurt vaak dat vrouwen hoop putten uit het feit dat ze voor hun getrouwde minnaar aantrekkelijker zijn dan hun echtgenote.
Helaas, jarenlange liefde gaat meestal dieper dan uiterlijk. Een nieuwe verovering is bovendien altijd opwindender dan de vertrouwde partner. Na een tijdje neemt de opwinding van het nieuwe echter weer af. Er is wel een les te trekken uit deze ervaring. U merkte dat u meer warmte nodig hebt. Hopelijk kunt u die vinden bij uw man of bij vrienden en vriendinnen. U kunt niets doen om uw minnaar terug te winnen, alleen afwachten. Daarom adviseer ik u om die warmte elders te zoeken. En tel uw zegeningen: u hebt een jaar lang van deze man kunnen genieten.