De vraag
Ik flirt steeds met andere vrouwen
Ik heb al elf jaar een relatie met een lieve meid. Ik mis daarin al heel lang een bepaalde (lichamelijke) spanning. Daarom ga ik soms op zoek naar spanning en blijf ik vervallen in flirten. Soms zelfs meer dan dat. Ik geloof ook niet in monogamie en ben ervan overtuigd dat ik dit in elke relatie zou doen, omdat ik die spanning moet voelen. Of moet ik eerlijk zijn en dan maar geen vaste relatie aangaan? We hebben overigens een kindje samen en zijn verder erg gelukkig met elkaar!

Het advies
Je vraagt of je eerlijk moet zijn en geen vaste relatie moet aangaan, maar het klinkt alsof je al oneerlijk bent én een vaste relatie hebt. Jouw verlangen naar seksuele spanning en nieuwe overwinningen kan betekenen dat er andere persoonlijke zaken een rol spelen, zoals verveling in je leven, een onderliggende depressie, het gevoel constant bevestigd te moeten worden in je mannelijkheid of een onrealistische kijk op seksualiteit binnen een vaste relatie. Dit soort persoonlijke zaken worden in detail besproken in hoofdstuk 10 van mijn boek NOT ‘Just Friends’.
Als je je huidige partner geen trouw kunt beloven, kun je in ieder geval eerlijk tegen haar zijn, zodat ze zelf de beslissing kan maken of ze een niet-monogame relatie wil blijven aanhouden.