De vraag
Hoe kom ik van mijn minderwaardigheidscomplex af?
Hoe kom ik zo snel mogelijk af van mijn minderwaardigheidcomplex als ik allang bezig ben met positieve affirmaties?

Het advies
Goed dat je jouw minderwaardigheidscomplex uit je leven wilt bannen. Maar helaas, het wil nog niet lukken, al jouw positieve affirmaties ten spijt. Wat kun je nu (anders) doen om van jouw inspanningen toch de vruchten te plukken?
Misschien dat je het al wel weet, maar toch wil ik nog voor de zekerheid even het volgende met je doornemen.
Een affirmatie is een positieve zelfsuggestie, uitgesproken in de tegenwoordige tijd, die je op een positieve manier verwoord en herhaalt. Niet te verwarren met een intentie-uitspraak, gericht op een wens. Dus: ik leef in harmonie met mijzelf i.p.v. ik wil in harmonie met mijzelf leven.
Affirmaties werken het beste als je ontspannen bent. Meditatie bijvoorbeeld creëert daarvoor een optimaal klimaat.
Affirmaties zijn op zich zinvol, maar om echt succes te boeken is het belangrijk dat je je richt op je ‘probleem’, op de oorzaak van je innerlijke turbulentie. Rationeel gezien weet je het wel, maar iets in je is het daar blijkbaar niet mee eens.
Stel jezelf daarom de vraag: ‘Wat veroorzaakt nu mijn ‘onbalans’? Welke onverwerkte emoties liggen daaraan ten grondslag?
Samira, zie je zelf vooral als een waardevol mens, want je bent evenveel waard als een ander. ECHT WAAR!!!! Mijn wens voor jou is dan ook dat je al op korte termijn een harmonieus leven met jezelf weet te leiden.