De vraag
Hoe gaan we verder na die klap?
Beste Jolet,
Na een uit de hand gelopen discussie pakte mijn vriend me hardhandig vast en gaf me een klap in mijn gezicht. Waarschijnlijk had ik een tere snaar geraakt. Hij heeft beloofd dat het nooit meer zal gebeuren, maar ik vind dat niet voldoende.
Ik voel dat er een kloof is ontstaan. Ik wil dat hij spijt heeft over wat hij me heeft aangedaan en zoek naar een manier waarop hij het goed kan maken. Hebt u een idee over hoe we verder kunnen?

Het advies
Jolet Plomp
Psychologie
De vraag ‘Wilt u wel verder?’ komt bij me op, al weet ik niet zeker waarom. Ik lees dat u genoegdoening wilt. Maar ik lees niet dat u begrijpt waarom hij plots zo kwaad werd. En ik lees evenmin dat hij begrijpt waarvan u zo bent geschrokken.
Hoe goed was uw verstandhouding eigenlijk voordat dit gebeurde? Of ben ik te somber over de kwaliteit van uw relatie? Dan is de beste manier om de kloof te overbruggen: praten en gevoelens delen. Geef elkaar dus heel veel aandacht.
vriendelijke groet,
Jolet Plomp