De vraag
Ga ik met deze onrustige relatie door?
Beste Ursela,
Ik heb een vriendin waarvan ik denk dat ze borderlinetrekjes heeft. Maanden geleden heb ik gevraagd om mij los te laten en vooral haar eigen leven te leidden – omwille van mijn eigen gemoedsrust en mijn toch wel sterke aantrekkingskracht naar haar. Ik houd enorm van haar, maar de relatie brengt heel veel onrust met zich mee.
Na drie maanden stond ze weer op de stoep. Ze vond het geen optie om elkaar los te laten. Huilend heeft ze mij gevraagd om nog even in de buurt te blijven. Nu ineens komt ze twee telefoonafspraken niet na (niets voor haar) en is er radiostilte. Ik heb het gevoel dat ze me aan het testen is, iets wat ik las op diverse fora. Wat kun je me adviseren?
Vriendelijke groet,
Martinus

Het advies
Beste Martinus,
Natuurlijk wil ik je met alle plezier adviseren. Een advies dat ik echter graag met je wil afstemmen. Want hierbij gaat het om jou. Belangrijk is wat jij wilt!
Wat wil jij?
• Wil je het contact met je vriendin nieuw leven inblazen?
o Ben je bereid de onrust die dat met zich meebrengt te dragen?
o Ben je bereid haar te ondersteunen, haar mogelijk te begeleiden naar een professionele hulpverlener en er voor haar tijdens deze hulpverlening te zijn?
• Of kies je er eerder voor afstand van haar te nemen?
o Ben je bereid deze radiostilte te accepteren?
o Ben je bereid standvastig te zijn, als ze weer het contact met je zoekt?
Martinus, dit zijn allemaal voorbeeldvragen waar alleen jij antwoord op kunt geven. Mijn wens voor jou is dan ook dat je je weg in deze weet te vinden. Een weg waarin je je rust en je geluk vindt!
Hartelijke groet,
Ursela van Stekelenburg
www.cleverwise.com