We kopen altijd meer dan op ons lijstje staat – en dat komt door deze trucs

  • 1156 woorden
  • leestijd is 6 minuten
  • Foto: Getty Images
Consumentenpsychologie waar we allemaal door beïnvloed worden.

De gemiddelde supermarkt verkoopt zo’n dertigduizend verschillende artikelen. Dan is een impulsaankoop snel gedaan. Marketeers spelen daar handig op in met weekaanbiedingen en spaaracties. Maar er zijn ook subtielere trucs, zoals blijkt uit deze antwoorden op de vraag: waarom kopen we altijd meer dan we ons hadden voorgenomen?

Artikel

Minimalisme: gelukkiger met minder spullen

Rust, overzicht en vrijheid: volgens minimalisten levert radicaal opruimen veel levensgeluk op. Ontd...

Lees verder

1. Doordat we altijd flink moeten zoeken

Iedere supermarkt heeft een andere indeling, maar er zijn wel opvallende overeenkomsten. Melk en eieren bijvoorbeeld staan verdacht vaak achterin. Dat heeft volgens marketeers een reden. Veel klanten kopen minstens één

Log in om verder te lezen.

auteur

Anouk Broersma

» profiel van Anouk Broersma
  • Meer over

    Hooggevoeligheid

    Hoog sensitieve personen (HSP) zijn extra gevoelig voor prikkels. Dat kan lastig zijn, mensen met deze karaktertrek zijn sneller moe en overprikkeld. Maar in de juiste omgeving kan hooggevoeligheid voordelen opleveren.

    Bekijk dit thema

Dit vind je misschien ook interessant

Kort

Pijn in de portemonnee

Lees verder
Branded content

6 onmisbare tips voor een gezond lang leven

Goed eten en genoeg bewegen, iedereen weet dat je daarmee gezond oud kan worden. Maar welke stappen ...

Lees verder
Artikel

Dromendagboek

Van dromen valt veel te leren. Zet de nachtelijke avonturen van je kind op papier en praat er samen ...

Lees verder
Artikel

Geld stiekem toch belangrijk?

Lees verder
Artikel

Je geld op orde

Lees verder
Kort

Koopgraag = vrolijk?

Lees verder
Artikel

Tijd is geen geld

Lees verder
Interview

‘Denk verder denk gekker’

Lees verder
Video

5 tips om af te vallen (zonder dieet)

Bekijk video