Hebt u zich wel eens afgevraagd wat er nu precies mis was met Suzanne? Het liedje begon zo veelbelovend met een zacht spelende stereo en ‘niemand in huis, de deur op slot, mijn avond kan niet meer kapot.’ Maar na wat strelen en zoenen gaat de telefoon – ‘een vriendelijke stem aan de andere kant van de lijn, verontschuldigt zich voor verkeerd verbonden zijn’ – en Suzanne heeft vervolgens meer zin in cola dan in het afmaken van dat waar ze aan begonnen is. Zij laat zich zo gemakkelijk afleiden dat je je afvraagt of ze een aandachtsstoornis heeft.

Basistraining

Leven met ADHD

  • Leer wat het betekent om ADHD te hebben
  • Ontdek hoe je het leven met ADHD makkelijker maakt
  • Met inspirerende video's en artikelen
bekijk de training
Nu maar
€ 35,-

Is afleidbaarheid niet een kernsymptoom van adhd? Veel ouders en leerkrachten zullen dat beamen. Als je een kind met adhd vijf minuten alleen laat in een speelkamer, pakt het drie keer zoveel speelgoed beet als een normaal kind. En als een adhd’er een documentaire op de televisie ziet, zit hij veel meer om zich heen kijken. Geen wonder dat het kind er na afloop maar weinig over kan vertellen. En in de klas blijft het net zo slecht bij de les als Suzanne.

Toch is de meest waarschijnlijke verklaring voor Suzanne’s gedrag dat het van haar niet zo nodig hoeft

Log in om verder te lezen.