De vraag
Onze dochter is al jaren te dik
Beste Emmeliek,
Onze dochter (net 20, dus eigenlijk geen puber meer?) is al een aantal jaren te dik. Ons vermoeden is dat zij niet gelukkig (genoeg) is. Ze is zich ervan bewust dat ze te veel eet en te weinig beweegt. De gang naar de diëtiste heeft ze al gemaakt; heeft niets opgeleverd. Hoe kunnen wij haar helpen met dit probleem.
Vriendelijke groet,
Annemieke

Het advies
Beste Annemieke,
Helaas moet ik je teleurstellen en kunnen we het beste doorverwijzen naar de huisarts. In gesprek met de huisarts zal wellicht duidelijker worden of je dochter zich ongelukkig voelt en zich daarom overeet of omdat ze te dik is en daarom niet gelukkig(genoeg) voelt. Eigenlijk valt dit probleem buiten onze pedagogische expertise.
Ik hoop van harte dat je goede ondersteuning vindt via jullie huisarts.
Met vriendelijke groet,
Emmeliek Boost
• Emmeliek Boost is pedagoge en initiatiefneemster van de Opvoeddesk, een onafhankelijk bureau voor opvoedingsvragen.
• Meer lezen?
Emmeliek Boost, Opvoeden, geniet ervan, Kosmos, € 19,95. Alleen nog verkrijgbaar via de Opvoeddesk.