De vraag
Mijn man lacht me uit
Is het normaal dat mijn man maar een beetje zit te lachen als ik door mijn kinderen wordt uitgescholden? Hij zegt dan dat hij me wel wil helpen bij de conflicten, maar zich niet wil mengen in de discussie. Ik vind echter dat hij mag optreden als een van zijn kinderen zich zo gedraagt tegen hun moeder. We worden het niet eens en het blijft een strijdpunt.

Het advies
Het lijkt mij niet leuk als je door je kinderen wordt uitgescholden, laat staan dat ook nog je partner gaat zitten lachen. Ik ben wel met hem eens dat jij jouw conflict met jouw kinderen zelf moet oplossen, maar er om lachen werkt niet echt ondersteunend. Dat geeft eerder een beloning aan jouw kinderen dat het niet zo erg is. Dus vraag aan je man of hij wil ophouden met lachen. Of vraag hem de kamer te verlaten, als het hem niet lukt te stoppen met lachen.
Probeer het conflict met je kinderen op te lossen. Vraag andere moeders hoe zij het aanpakken of jouw eigen man. Misschien kunnen de leraren van jouw kinderen jou adviseren. Zij kennen jouw kinderen, weten hoe jouw kinderen zijn. Zij kunnen jou vast een specifieke aanpak aanraden. Je moet het niet toestaan dat jouw kinderen lelijke woorden tegen jou zeggen. Dat heb jij niet verdiend! Maar welke techniek je daar voor moet hanteren, daar heb ik te weinig informatie voor.
Succes met je zoektocht naar de juiste manier.