De vraag
Mannen vinden mij te onafhankelijk
Hi Karen,
Sinds 4,5 jaar ben ik alleen met mijn zoon van 4,5 jaar. Ik heb voor mezelf bepaald dat dit het jaar van de liefde wordt. Mannen vinden het leuk om met me te praten, maar vinden mij uiteindelijk een te sterke vrouw. Ik ben meer hun praatpaal, en er komt geen relatie uit voort. Wat kan ik doen om de mannen niet af te schrikken?
alvast hartelijk dank,
Bosje

Het advies
Beste Bosje,
Als dit het jaar van de liefde wordt, dan zou ik bij mezelf te rade gaan wat ik zou willen delen met een ander. Liefde wordt makkelijk opgeroepen als er een zekere openheid en kwetsbaarheid wordt gevoeld, met andere woorden als iemand voelt dat je de ander ook nodig hebt.
Ik weet niet hoe makkelijk jij dit als sterke vrouw durft te doen? Je hebt het al 4,5 jaar alleen gedaan met je zoon, dus dat betekent dat je een hoop aan kan. Soms is het lastig om jezelf – na zo’n periode – open te stellen voor hulp en steun van een ander. Maar ik denk dat het antwoord wel in die richting ligt!
Als je alles al zelf kan, dan vragen mannen zich snel af waar ze nog voor nodig zijn.
Succes!
Karin